Ben och kondition

Idag på senare eftermiddagen mötte jag upp en vän på gymmet för att köra ett styrkeintervallpass. 7 minuter x4 med 4 olika styrkeövningar/7minutare. Galet svettigt och jobbigt och satan vilkte flås man fick upp! Fokus idag var på ben och kondition och det kändes! 
 
Vi körde två olika cirklar x2 så det blev 4 varv totalt:
 
Cirkel 1
Benböj med upphopp 15st
Benböj 15st
Gående utfallssteg 24st
Stepup på bänk med knäuppdrag 24st
Så många varv som möjligt på 7 min
 
Cirkel 2
"X jumps" 16st
Burpees 10st
Stepup på bänk 24st 
Benböj & axelpress med medicinboll 15st
Så många varv som möjligt på 7 min
 
cirkelträning - kaylaitsines - stabilitet - styrkeintervaller

MorgonPW

Startade dagen och veckan men en härlig morgonPW i strålande sol med en bra podcast i öronen. 
 
Idag börjar jag, som jag nämnt tidigare, följa ett träningsschema med vissa "bestämda" träningspass. Sedan kommer det också finnas utrymme till valfria pass vilket jag tycker är viktigt för helt låst vill jag inte bli ;) Ska bli riktigt spännande att se om jag kan uppnå lite braiga resultat ;) det kommer nu till en början bli tre morgonpromenader i veckan och i det här fina höstvädret är det en perfekt start på dagen, så jag ser verkligen fram emot det! Gick ganska mycket i somras men sedan blev det ett litet uppehåll men nu jädrar ska jag börja igen :) Tjohej!
 

Veckans träning v. 39

Måndag: Gym - mage
Tisdag: Löpning 1 timme - PW 1 timme
Onsdag: Vila
Torsdag: Stabiliseringsstyrka
Fredag: Gym - helkropp
Lördag: BikramYoga
Söndag: MorgonPW 5km
 
Känns som en bra start med träningen efter mer än tre veckors upphåll. Idag kör jag igång med ett nytt träningsupplägg som jag kommer skriva mer om när jag kommit igång lite. Jag är så taggad och glad över att jag äntligen känner mig piggare och mer energifylld trots att huvudet fortfarande spökar lite.