Vilodag med en massa skojigheter i köket

Idag har jag haft en riktig vilodag! Startade dagen men en riktig spa-morgon, ansiktspeeling, ansiktsmask, epilerade benen, duschade, gjorde hårinpackning, smorde in hela kroppen och smorde in ansiktet med bus. Nu är det bara mina naglar som måste växa till sig igen och sedan är jag åter igen en riktig pangpingla ;) Resten av dagen har spederats i köket kokosgröt till frukost, två plåtar fröknäcke av olika slag (dock råkade jag bränna och förstöra en plåt...) samt ett gäng chokladmuffins gjorda på svarta bönor :) 
Frukost!
Fröknäcket
Det som vart bränt innehåller: 1dl solroskärnor, 1dl pumpakärnor, ca 0,5dl linfrön och ca 2tsk chiafrön (hade inte mer hemma), 1msk mandelmjöl, 2msk pofiber, 1msk fiberhusk, salt efter smak, 2 skedar kokosolja och 2,5dl kokande vatten. 
 
Blanda alla torra ingridienser i en skål och blanda vattnet och kokosojan i en annan så oljan smälter. Rör sedan ihop allt och ha ut på en bakplåtspappersklädd plåt. Gör så tunnt det bara går. Sedan in i ugnen på runt 40 min. Stäng sedan av ugnen och låt brödet torka helt på eftervärmen.
 
Det andra förknäcket innehåller: 2ägg, 1dl solroskärnor, 1dl pumpakärnor, 0,5dl linfrön, 1msk chiafrön, 2msk mandelmjöl och salt efter eget smak och tycke.
 
Vispa upp äggen lite lätt. Blanda sedan ihop allt och smeta ut på en bakplåtspappersklädd plåt. In i ugnen på 175grader i ca 10 min. Skär sedan utt och lägg på ett galler och in i ugnen igen på eftervärmen efter att man stängt av ugnen så brödet verkligen torkar. 
 
Men håll koll så det inte bränns ;) 
Chokladmuffins på svartabönor. 
 
Släng ner: ett paket avskölda svarta bönor, 2 skedar kokosolja, 4-5msk kakao, sötning efter eget tycke (jag hade i 0,5dl xylitol, 1tsk honung, 1msk kokossocker), en skvätt vaniljpulver, 1msk linfrön som legat och svällt i 3msk vatten. Sedan hackad kakaopasta över.
 
Mixa ihop allt, ha upp i formar, häll över den hackade kakaopastan och in i ugnen på 175grader ca 15 min. (smeten är nästan godare än själva muffinsarna så se till att smaka lite på den med, haha)
Mums!