Tapiokastärkelse

 
Ursäkta sämsta, suddigaste mobilbilderna nedan men denna efterrrätt är verkligen smarrig och superenkel att göra och jag orkar inte vänta tills nästa gång jag gör den för att berätta om den och ta lite finare bilder! haha
 
Man använder sig av Tapiokastärkelse/Tapiokapärlor som utvinns ur roten Kassava och är naturligt glutenfri. Denna gång toppade jag med kiwi och banan men det är supersmarrigt med jordgubbar eller hallon till också! 
 
Det ser ut som risgrynsgröt nästan. Man kokar upp mjölk (jag använder kokosmjölk), har i tapiokastärkelsen som är som små bollar/pluppar, salt, sötning, vaniljpulver och ägg. Man ska koka upp och låta skjuda lite om vart annat så det är bara följa hänvisningarna på påsen. 
 
Jag köper mitt från ICA Kvantum och det finns vid den glutenfria avdelningen :) 
 
 

Offroad

Idag testade jag på ett nytt pass på Friskis jag aldrig varit på förut nämligen Offroad. Det var väldigt kul, allt var i någon slags tabataform där man körde något i 20 sek men vilan blev ibland lite längre än 10 sekunder. Det var övningar två och två samt enskilt, med redskap så som däck, bogserlina och liknande eller bara kroppsvikten, kondition och styrka, ja en massa olika övningar och former av träning hann vi med.
 
Fick lite flashbacks från när jag körde Gropen Extreme och släpande på däck och liknande. Bjussar på en bild från det loppet då jag lämnade mobilen hemma när jag åkte iväg på passet idag och därför kunde jag inte föreviga det i någon charmig bild ;)
 
 

Veckans träning v. 26

Måndag: Löpning 1 timme
Tisdag: Promenad 1 timme 40 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Gym - rygg, armar och axlar
Fredag: Gym - ben 
Lördag: Gym - mage och bröst
Söndag: 5x4 min intervaller
 
Veckan började inte alls som jag tänkt mig då jag var übertaggad på att ta mig tillbaka till gymmet efter nästan en veckas vila v. 25. Men tisdagen bjöd på huvudvärk och onsdagen spenderades på aktuten med min lilla snygging. Men därefter fick jag verkligen till ett gäng härliga och riktigt bra träningspass :)