Vila

Idag tog jag mig en vilodag efter att ha tränat fem dagar i rad med riktigt bra pass. Har spenderat lite tid i skolan, flängt runt och fixat en del ärenden, ätit torkad ingefära och torkade kinesiska plommon och så har jag bakat tre olika slags bröd samt en löksoppa till middag. Mumsigt värre. Torkad ingefära och plommon är verkligen supergott, lätt mitt påskgodis denna påsk :) 
Recept på de tre olika bröden kommer upp allt eftersom! :)
dock slängde jag i lite på måfå men det får väl bli ett måfå-igt recept helt enkelt. 
vila

Gym - rygg

Idag hade jag egentligen tänkt ta mig en vilodag men efter lunch kände jag mig så pigg och jag hade ingen lust att börja plugga, haha. Så jag gav mig ut i regnet och cyklade till gymmet. Blev ett härligt ryggpass, hade riktigt bra med kraft och kände mig stark! Avslutade passet med tre varv av lite mer pulshöjande träning. Hela passet ser ni nedan :)
 
Marklyft 
45kg 10x6
 
Chins med gummiband 
5x6
 
Sittande rodd (rep-maskin) 
30kg 10x6
 
Enarmsrodd 
12kg 10x3/arm
 
En cirkelmountain climbers mot step-up bräda 20st, stående rodd med stång 15kg 15st, snedstegshopp över step-up bräda 20st x3. Vila 1 min. x3. 
 
 

Veckans träning v. 13

Måndag: Vila
Tisdag: Löpning 5,5 km
Onsdag: Vila
Torsdag: Crossfit
Fredag: 6 st 1 min roddintervaller + mage
Lördag: 7-5-7-5 min intervaller + 4st 15-20sek intervaller 
Söndag: Gym - bröst + 2 st tabataintervaller
 
I slutet på den gångna veckan fick jag till riktigt bra pass. Det var väldigt kul att testa på crossfit och jag har fått in en hel del grymma intervallpass av olika slag. Om man bortser från veckans klena start med post-tentastress huvudvärk och utmattning så är jag nöjd med kvaliteten på passen jag fått till :) Är nu laddad inför den stundande påskveckan!