Kvalitetstid

Jag har ofta svårt att "ta mig iväg" på saker och ting. Har mycket lättare att hitta på undanflykter och tänka att det är jobbigt eller att något annat är roligare. Det är något jag vill arbeta bort och njuta mer av nuet. 

I vilket fall så är blåbärsplockning en sådan grej, jag tycker typ att det är tråkigt men ändå så tycker jag att det är så härligt att komma ut i skogen och bara vara. Inte tänka på en masa annat utan bara sitta där i blåbärsriser och försöka hitta dem bästa buskarna med massor av bär på. 

Jag brukar ibland dra en parallel med träningen - när jag tränar så finns det ingen annan tanke i min hjärna. Allt fokus är verklign i nuet, på träningen. Lika så blev det när Emil och jag klev ut i skogen, jag stängde av mobilen och vi började plocka bär. Det fanns inget annat än den friska luften, varandras sällskap, skogen, naturen, bären och nuet i min hjärna. Mer sådant i livet, mer uppskattning och njutning!