Julafton

Vilken mysig jul det varit. Min föräldrar åkte ner till Marcus så jag firade julen med Emils familj. Emil och jag avslutade den 23e med uppesittarkväll, julbak och så byggde vi ihop vår nya soffa. Sedan på julafton åkte vi rätt tidigt ut till Örsundsbro för den klassiska julaftonslöpningen. Blev en runda på ca 1 timme tillsammans med Bamse.
 
Sedan var det bara till att äta tomtegröten till frukost och fixa till sig så var vi klara lagom till Kalle :) Därefter blev det julmat i mängder innan tomten kikade förbi och alla julklappar delades ut. Hela kvällen spenderades sedan i soffan framför en film. 
 
Juldagen var slappare än slappast. När vi gick upp vid tio tiden förflyttade vi oss ner till köket för att äta frukos och vid köksbordet satt vi sedan och pratade fram till det var dags för lunch. Sedan förflyttade vi oss till soffan där vi sedan spenderade resten av dagen/kvällen. Det blev sushi-middag till en film - Grimsby. Haha så kul film alltså! 
 
Nu är det annandag jul, jag vaknade med halsont och det är dag tre med huvudvärk... Drygt. Så det blir mer en slappardag idag med med undantag för en tur till farmor för lite julmys med henne och kusinerna. Sedan är denna jul över för i år och jobbet drar igång för min del...