Söndag

Idag blev det 15 härliga roddintervaller tillsammans med Emil och Mickis. Först 5st 1min intervaller med 30sek vila mellan, sedan en längre paus och på't igen med 5st 1min intervaller fast denna gång med 1min vila mellan och som avslut 5st 30sek intervaller med 30sek vila mellan. Flåsigt men en härlig känsla efteråt. Vi avslutade passet med en jädrans massa olika magövningar. Är helt slut i magen så fort jag spänner den, spännande att se om det resulterar i någon träningsvärk eller ej ;) Ett perfekt avslut på denna träningsvecka!
 
 

Lördag

I fredags tog jag mig en skön vilodag och åkte hem till mamma och pappa på mumsmisdag.
Men sen igår, lördag, blev det andra puckar. Dubbelpass och två riktigt köttiga pass blav det. Först med UHH gänget ute i friska luften, kändes så konstigt att det förra lördagen var massor med snö och nu igår var det barmark. Så snabbt all snö försvann alltså... Passet vi körde var 10 fällkniven, 10 armhävningar och 100 meter löpning så många varv som möjligt i 12 minuter. Sedan avslutade vi passet med en Sally, gäller att lära sig behärska mjölksyran ;) 
 
Hem, äta en ordentig brunch, vila lite och sedan iväg på träning igen. Denna gång på boxen, det skulle bli "Lördagsmys" och vilket pass Emil (inte min Emil utan Emil S) satt ihop. En parWOD - varje person skulle göra 3 clusters, 6 pullups, 9 armhävningar och 12 KB svingar x10! Och varje varv skulle börja med 5 stycken bro burpees. Jag körde med en tjej som heter Ingrid och vi blev klara på 34 minuter och 36 sekunder, så nu vet vi vad vi ska slå nästa gång ;) 
 
En riktigt härlig lördag med andra ord som avslutades i Örsa där vi blev bjudna på riktigt god middag. Lyx att äta supergod middag hos föräldrarna och svärföräldrarna två dagar i rad :D 
 
 
 

Onsdag torsdag styrka

Onsdagen och torsdagen gick i styrketräningens anda. I onsdags körde Emil och jag ben. Frontsquats, vanliga böj, lite OHS, utfallssteg med KB samt en riktig magbonanza som avslut! 


Sen i torsdags körde åter igen Emil och jag tillsammans, bästa passen ju! Då körde vi mycket teknik i clean och snatch. Plus chins, axellyft med hantlar och axelpressar. Och juste, ett gäng HSPU också, det känns tyvärr i nacken i dag... Måste få till tekniken och styrkan mer där. Eller ja alla pressar eller allt när stången befinner sig över huvudet vill jag bli starkare och rörligare i :)