Det här med rörlighet

 
Emil och jag började ju följa en programering för ett tag sedan som jag skrev lite kort om här.
Vi körde ordentligt i tre veckor men sedan kände vi båda att det blev för mycket "måsten" och för lite spontanitet och glädje. Jag vill ha kul när jag tränar! Sedan kan jag inte säga att det inte var kul att följa proggen, det var galet utvecklande och roligt. Men jag kände mig stressad att hinna med alla pass på rätt dag osv. Så vill jag inte ha det så nu blir det tillbaka till "det vanlig" vad nu det är, haha. Vi kommer säkert köra liknande pass från programeringen men inte följa det slaviskt. Som till exempel så vill jag arbeta mycket mer på min rörlighet och välmående vilket inte alls var med i proggen. Jag vill inte bara wodda och köra allt eller inget utan också köra mer yoga, gymnastik och rörlighet. 
 
Har verkligen fattat tycker för yogan, jag trodde ALDRIG jag skulle säga det men att "utmana" sig själv på mattan, få sträcka ut kroppen, röra sig i ett lugnt tempo, andas och vara i nuet är otroligt skönt. Sedan att det gör förbaskat ont många gånger pga att jag är så stel är en annan femma. Det är de jag hoppas ska bli bättre med mer variation i träningen :)