Marklyft

Igår var dagen kommen, dagen då jag tränade för första gången efter att jag blev krasslig förra helgen. En vecka och två dagars vila blev det. Jag är fortfarande rätt slemmig och täppt men känner mig pigg så tror att lite lätt träning kan vara bra! Jag har ju yogat en del men det blir inte riktigt samma sak för mig - är för oerfaren när det kommer till yoga. Men är nyfiken och ser fram emot att lära mig mer under 2017 iaf :) 


Det blev "bara" marklyft och lite handstående igår. Klarade att köra på studs på 80 kg vilket kändes riktigt bra då jag aldrig fått till det förut. Annars så löft jag mellan 1-8 reps typ 10 gånger sen var jag klar. Ställde mig på händer not väggen mellan varven ibland för att få lite rörelse i bihålorna ;) 

När jag kom hem stretchade jag faktiskt ca 15-20 min också vilket är mycket för att vara jag. Skönt och välbehövligt - stretch och yoga vill jag verkligen försöka få in någon slags rutin för framöver. Får se hur jag lägger upp det.. 


Finns en fin film på marklyften på Instagram @pepplollo 😏