Äntligen bakat igen!

I tisdags hade Emil och jag vilodag vilket bjöd på några timmar extra hemma. Och mitt sötsug var på topp om man säger så ;) det blev biskvier och kladdkaka! 


Biskvierna alltså, drömgoda! 

Gör en valfri kaka/botten. Jag har tyvärr inget recept på det just nu som jag kan dela med mig av.. 

Smörkrämen däremot - nästan det viktigaste. Där tog jag ca 50g smör, 1-2 msk honung, en dutt vaniljpulver och 1-2 msk kakao (smaka av!) plus en äggula. Vispa ihop till en rätt slät smet med elvisp och ha sedan på den som i en liten kulle på kakan. Ställ in i frysen medan du smälter chokladen och täck sedan smöret med choklad :) jag använde lindt milda 70% choklad 6 rutor. Blir lite choklad och lite smörkräm över men det är bara gott att smaska i sig, haha! 
Låt sedan stelna till sig och njuuuut! 

Kladdkakan har förbättringspotential så återkommer när receptet är på topp ;)