Gottis

Oj så länge sedan det var jag bakade något nytt spännande. Jag hade sett ett smarrig recept på Instagram som jag bara blev tvungen att testa. Har dock inga mått pga det men här kommer allt på ett ungefär. 

Vill dock förvarna innan att dem blir inte all sådär GB Sandwich goda tyvärr... Dem såg mycket godare ut än vad dem smakade. Yoghurt bli ju tyvärr rätt isigt när man fryser det.

 
3-4 dl Grekisk yoghurt 
2-4 msk Honung 
1 tsk Vanilj 
- blanda ihop allt och ställ i frysen
 
3-5 dl Havregryn 
1 dl smält Kokosolja 
2 msk smält Honung 
1 tsk Vanilj 
1 Ägg 
1 tsk Bakpulver 
1 nypa Salt 
0,5-1 dl Chokladbitar
- mixa havregrynen så dem blir till ett fint fint mjöl. Blanda sedan ihop alla övriga ingredienser och ha till sist i havregrynen och sedan chokladen. Gör 6-8 små kakor och in i ugnen 200 g ca 8-10 minuter. 
 
- låt kakorna svalna helt, ha sedan på en klick "glass" på en del av kakorna och sätt ihop med den andra. In i frysen med allt ca 1 timme - ät och njut! :) 
 
Blev riktigt tråkiga bilder - men det är väl bara att vänja sig när det är så mörkt ute nu för tiden och jag inte har några specialfotogrejer mer en min trogna mobiltelefon ;)