Team Clash 2

Vilken dag! 
I lördags vad det återigen dags för Vanheim Team Clash för andra året i rad. Vi var i lag om 4 i år och det var jag, Emil, Philip och Renja som körde. Och oj så vi kämpade, puttade, hoppade, sprang, löft och puschade varandra. Är så impad av allas insatts under tävlingen! Tänka sig att vi till och med slutade på en tredjeplats - ett ynka poäng slog vi fyrorna med! Skön känsla.

Första eventet var att förflytta vikter. Först springa en bit med dem, sedan putta dem på en släde en jävligt lång bit och sedan springa sista biten. Vårt fantastiska team knep hem första platsen på det eventet - sjukt kul!

Event två var uppdelat i två kan man säga. Först var det 30 synkroniserade benböj med "gemensam" stång (se bild nedan). Sedan 20 synkroniserade burpee over bar. Och alla det gånger 3. Därefter, oavsett när man blev klar så var det dags för "idioten" när 20 min gått. Så ju snabbare man var klar med första delen ju längre vila fick man. Sedan skulle alla i laget springa 10-20-30-40-50 meter och lämna över en stafettpinne mellan varven. Kul men svårare än vad man kunde ana. 

Event tre var på boxen efter lite lunchuppehåll. Det är lite svårt att förklara men killarna skulle ro 1000m och tjejerna 750m och under tiden skulle en tjej och en kille samtidigt, synkroniserat göra thrusters och KB-svingar så många varv som möjligt på typ 20 min. 

Event fyra var sedan ett mega event med massa olika faser. Först skulle en i varje lag göra antingen en massa clean & jerk, 50 WB, 3 varv av cindy eller DU och ryck. Jag gjorde DU och ryck, Emil körde Cindy, Renja gjorde alla WB och Philip gjorde C&J. När alla var klar med det skulle först killarna kasta en 30 kg boll 2 meter och göra burpee box jump overs 10-8-6-4-2 och sedan var det tjejernas tur att göra lika fast med en 20 kg boll. Där efter skulle var och en av oss köra 30/20 cal airdyne och samla ihop 100 marklyft för killarna på 80 kg och 100 marklyft för tjejerna på 55 kg. Utan Renja hade vi tjejer aldrig blivit klara där, haha! Och när det var gjort skulle vi alla fyra göra 40 synkroniserade DB snatch. Helt galet så trött jag var då men mitt team fick mig att fortsätta fast jag bara ville slänga iväg den där jäkla 15 kg vikten och gå och gömma mig. Känslan efteråt var ren och skär glädje! 

Rätt speedad var jag också då jag under dagen druckit typ 2,5 energidryck och jag som aldrig annars dricker det! Haha men rätt skönt känsla och bra tryck fick man allt av koffeinet!