Tävling

 
Lite surt - jag hade skrivit ett långt inlägg om tävlingen men så poff försvann det.... Försöker göra ett nytt försök men är inte lika motiverad när jag redan suttit typ 45 min och skrivit ihop med bilder osv. Men jag vill ju så gärna ha tävlingen dokumenterad så ger det ett försök till! 
 
Emil och jag klev upp tidig en lördag för att hämta upp Robert vid kvart över sex. Väl framme blev det någon timmes väntan tills vårt heat skulle starta. 
 
 
Men vid 10.15 var det dags! Passet var som följande: 
 

Gren 1: Run Forest Run

Beskrivning:

AMRAP 16 min

Run 200m (all)

OH Lunges (30/20 kg) 10m

HRBBO 10 60 cm (Hand release-Burpee-Boxjump Over)

OH Lunges (30/20 kg) 10m

Run 200m (all)

OH Lunges (30/20 kg) 10m

T2B 15

OH Lunges (30/20 kg) 10m

Run 200m (all)

OH Lunges (30/20 kg) 10m

Wallballs (9/6 kg) 20

OH Lunges (30/20 kg) 10m

Osv…

 

Så startskottet gick och vi alla tre satte på ett jädra tempo första 200meterna. Sedan var det jag direkt som skulle köra utfallssteg med stången över huvudet på 20kg och sedan direkt 10 Hand release-Burpee-Boxjump Over och så utfallsstegen tillbaka. Sedna var det bara att ruscha igen. Någonstans där går jag typ in i väggen! Har aldrig upplevt sådan trötthet i samband med träning. Kände inte igen min egen kropp. När vi sprungit var det Emils tur att köra. Jag minns inget från det utan jag låg i en hög på marken och försökte samla energi till löpningen som snart skulle ske igen. Och så sprang vi och så ramlade jag ihop igen när Robban körde. När vi skulle springa iväg denna gång slet jag av mig tröjan, var så varm och ville bara få kyla mig på något sätt! Nu när vi var tillbaka från löpningen var det min tur. Utfallsstegen till boxen gick okej, burpeesarna tog fruktansvärt lång tid och sen höll jag på att inte klara utfallsstegen tillbaka.. Men som tur var gjorde jag det och det var bara dags att kuta igen. När Emil sen körde och jag låg helt slut på marken sa jag till Robert att jag inte orkar mer! Då räddade han mig lite genom att säga att han tar mina burpees så det enda jag nu behövde fokusera på var att springa 200m så fort jag bara kunde. Och tillslut var 16minutet äntligen över!! Men tröttheten och blodsmaken  jag upplevde efter denna del i tävlingen var verkligen något nytt. Förstår knappt hur jag sedan klarade av resten av dagen, haha. Kunde knappt äta och hela kroppen bara ilade hela tiden, sov till och med en liten stund. 

 

 

På något vänster klarade jag ändå av att ladda om och det var dags för gren 2 som var uppdelad i två! 

 

Gren 2: Complexed Girls del 1

Beskrivning:

AHAP (ett komplex per atlet, total vikt lika med totalpoäng) time cap 8 min.

1) Clean - 2 Thrusters - Hang Clean

2) Snatch - 2 Over Head Squat - Hang Snatch

3) Clean - 2 Jerk - 2 Front Squat

 

Här skulle var och en i laget välja ett varit komplex och sedan skulle vi lyfta så tungt som möjligt då vikten = poängen man fick! Emil körde ettan, jag tvåan och Robert trean. Finns en så härlig film på när Robert tar nytt PR och vrålar ut sin glädje. Själv fick jag upp 32,5kg, ville så gärna klara 35 men failade på OHS... Om jag hade testat igen hade jag nog kunnat klara det men tänkte att det var så lite vikt och ville spara mig till kommande gren. 

 

Gren 2: Complexed Girls del 2

Beskrivning:

For time (8 min time cap)

FRAN 21-15-9 of Thrusters (40/30 kg) and pull-ups

GRACE 30 of Ground-To-Over head (60/40 kg)

ISABEL 30 of Snatch (60/40 kg)

 

Här var det bara att kriga på. På  FRAN klarar jag bara av att köra thrusters och inga pull-ups men som tur var fick man fördela allt hur man ville. Jag betade i alla fall av 9 + 9 thrusters. GRACE bjöd på ett gäng tunga clean and jerks och sedan körde Robert 6 snatch på ISABEL och sen var tiden slut. Tycker att hela heat 2 var väldigt kul :) 

 

 
Gren 3: Lactid Acid
Beskrivning:
AMRAP: 4 x 2:50 min 10s switch of
BoxJumpsOvers (75/60 cm)
Thusters (60/40 kg)
KBS (32/24 kg)
DL (110/75 kg)
 
Sista grenen som nog ändå var den roligaste. Det var fyra grena som man bara skulle ge järnet på och göra så många reps som möjligt på 2 minuter och 50 sekunder. Sedan hade man 10 sekunder på sig att gå till nästa övning och så var det bara att köra. Det kruxiga var att bara en i laget fick köra samtidigt och sedan skulle man slå i handen med nästa som fick fortsätta osv. På boxhoppen höll vi ett bra tempo, Robert var helt galen och flög fram och tillbaka sjukt snabbt över boxen, haha. På thrustersena var 40kg pers för mig så gjorde inte allt för många sånna, men klarade nån trea, nån två och sedan ettor mot slutet :) på KB svingarna fick jag in ett fint flow och 24kg kändes relativt enkelt vilket var kul. Hade typ aldrig kört på den vikten tidigare. Marklyften sen var riktigt tunga och inte särskilt vackra från min sida! Men treor körde jag så fick killarna pumpa på med lite fler. Och apropå pump - Emil fick sjuk pump när han körde. Ådror kom fram och nån gång trodde jag nästan att han skulle sprängas. Men att reppa på 100kg är fan bra gjort tycker jag :)