Vila - valborg - frukost

Vila, vila, vila. Gårdagen blev inte riktigt som planerad då jag hade extrem huvudvärk pga en bråkande nacke. Idag känns det bara lite bättre men men. Avslutade gårdagen hemma hos mamma och pappa med att kolla på finalmatch nr 5 mellan Uppsala-Södertälje, tyvärr blev det torsk för Uppsala så nu är det slut - Södertälje vann SM-guld.
 
Idag är det Valborg och i Uppsala är det lika med megafirande. Jag tror det kommer bli en kul dag men inget megafirande för mig - måste ju vara fit-for-fight till gropen extreme på lördag ;) 
 
Kan väl bjuda på en bild på min drömgoda frukost jag åt igår - bananpannkakor men en massa snarriga lager mellan. Hallon, blåbär, cashewnötter, chiafrön från Nyttoteket, havtorn, chokladmousse (på avokado, kakao från Nyttoteket & xylitol) och kokos. 
 
 
nyttoteket

Gym - bröst och mage

Igår körde jag bröst och mage direkt på morgonen. Passet kändes faktiskt riktigt bra trots att jag hade träningsvärk som satan i resten av kroppen ;) Alla övningar jag körde ser ni nedanför. Direkt efter gymmet åkte jag hem, fixade fruksot, fixade ordning mig och sedan mötte jag upp mamma på stationen. Vi tog tåget till Stockholm där vi sedan spenderade resten av dagen. Vi gick hela tiden kändes det som så när vi sedan satte oss på tåget hem var benen helt slut. Vardagsmotion att shoppa, haha!
 
 
Benindrag i trx-band 
Upp med rumpan i trx-band
Hänga och lyfta böjda ben 
Brutalbänken 
Bänkpress 
Bröstpress i cablecross
Enarmsbröstpress i cablecross 
Sittande bröstpress i maskin
Pressa upp viktplatta mellan  händerna  
Situps mot uppvikt knä
Cykla långsamt 
 
Lunch på "Hälsohörnan" i Stockholm. 
bröst - bänkpress - getfit - hälsohörnan - lunch - mage - nike - sallad - träning - workout

Gym -ben

Idag är dagen D här. Alldeles alldeles strax ska jag iväg och skriva tenta. Tycker inte alls om tentor som är på eftermiddagen - är så mycket mer en morgon/förmiddags tjej! Men men, tog tillvara på denna förmiddag genom att knata till gymmet för ett långt riktigt jobbigt benpass. Nu kanske vissa tänker "va pluggade du inte" och då kan jag säga till er att om man pluggar precis innan tentan så 1) är man trött när tentan väl ska börja, 2) allt blir bara rörigt och man blir osäker på sig själv. Jag brukar läsa igenom några stödpunkter på viktiga områden som jag skrivit ner under pluggandes gång sedan kan jag det jag kan och inte så mycket mer än så. Det är min filosofi ;) Fick riktigt bra kontakt på passet och jag slängde in två marklyft också (bara för Emil körde rygg) och trots min träningsvärk i ryggen så tangerade jag mitt pers på 70kg PLUS att jag slog nytt pers och löft 80kg! Så jäkla nice. Men som sagt så var det ju ben jag tränade och övningarna jag körde ser ni här under:
 
 
Utfallssteg i trx-band 
Brutalbänken 
Squats 
Sittande lårcurl
Liggande lårcurl 
Benspark 
KB-svingar 
"Musslan"