Löpning

Underbar känsla att få komma ut i naturen och luffsa runt. 

Jag påbörjade detta inlägg i augusti efter att Emil och jag varit ute och sprungit i det härliga vädret. Därav alla sommarbilder här nedanför. Tänke att dem kunde vara kul att ha kvar och få längta tillbaka lite till att slippa klä på sig så mycket kläder ;)

Emil och jag var i alla fall ute och sprang en runda i Hågadalen i torsdags. Jag konstaterade att under detta år och ca tre månader som jag hållit på med Crossfit har jag blivit gelet mycket starkare, gått upp en hel del i vikt (muskler) och blivit galet mycket långammare, haha. Alla lyft och sånt i Crossfit är ju något nytt, kul och spännande så den rena konditionsträningen har hamnat i skym undan. Okej, Crossfit kan verkligen vara den galnaste konditionsträningen med alla wodar men just den här finkonditionen som behövs vid löpning och alla muskler dit har ersatts med stora starka andra musker. 

Men både Emil och jag var överrens i torsdags att det är en sådan frihetskänsla att vara ute och springa. Bara att snöra på sig skorna och se vart benen tar en. Svänga av på en spännande stig, hitta fina vyer, fin natur och bara vara. Dessa distanspass som går i ett lugnt och skönt tempo (eller det brukade kännas skönt, nu var det mest flåsigt och tungt, haha) är verkligen återhämtning för kroppen och hjärnan.

Det är mycket jag vill säga "mer sånt" åt men det är så svårt när det är så mycket som är kul inom träning. Jag älskar riktiga krigarwodar där man verkligen kör all out, jag har mer och mer börjat uppskatta yoga, lugn löpning är underbar, intervaller känns alltid så utvecklande, gymnastik & funktionell styrka känns välgörande och spännande och rena styrke- och tungdlyftningspass är skoj det med! Ja ni er ju - svårt att hinna med allt hela tiden. Jag försöker hitta någon slags balans men det är svårt - så jag försöker att köra det som känns rätt för mig där och då, den dagen, den minuten, den sekunden. 

Jag är i alla fall glad över att jag har träningen i mitt liv - den får en att må så mycket bättre på fler håll och kanter. Både fysiskt och psykiskt. Njut av all rörelse ni kan utföra :)